Nebudu zdůrazňovat takové věci, jako důležitost neustálého pohybu,
míření na hlavu atd. Návod je psán na hru na nejvyšší obtížnost, takže
při hraní na nižší obtížnost jsou některé úkony trochu zbytečné a
zejména souboje s bossy se dají odbýt mnohem přímočařeji a jednodušeji
(vzít si tu nejsilnější zbraň a bezhlavě na ně naběhnout). Nezapomeňte,
že pokud se přiblížíte k nepříteli zezadu, můžete jej potichu
zlikvidovat omráčením, nebo jej ještě lépe vzít jako rukojmí a použít
coby živý štít, a až se vám už nebude hodit, stačí mu zlomit vaz. Pokud
budete navíc v ruce držet nějaký předmět (koště, popelník, lahev,
židli), můžete nepřítele jedinou ranou zlikvidovat i zepředu, a když na
něj například vybafnete zpoza rohu, nestačí udělat vůbec nic. Střepy se
dají používat jako vrhací hvězdice, kterými můžete nepřítele
zlikvidovat stejně efektně jako vrhacím nožem. Bojujte chytře, čekejte
až si nepřátelé budou nabíjet, nebo poběží k padlému spolubojovníkovi
pro munici, pak se můžete přiblížit, nebo vykouknout a bezpečně je
zlikvidovat.
Ze zbraní se mi velmi osvědčil revolver Magnum, který dokáže
nepřátele odpravit jedinou ranou do hlavy (bohužel do něj často chybí
náboje), pistole jsou již o poznání slabší, na druhou stranu můžete
střílet ze dvou najednou. Brokovnice jsou ideální na boj zblízka, když
ale budete mířit na hlavu, lze je použít i na střední vzdálenost
(přesnější je dvouhlavňová lovecká) a občas se vám dokonce podaří
skolit jedinou ranou i vzdáleného nepřítele. Z automatických zbraní
střílejte kvůli zpětnému rázu téměř výhradně po dávkách, jen na boj
zblízka můžete použít automatickou palbu. M60 i AK-47 jsou účinnější
než M16 a jejich sekundární palebný mód jsou právě dávky, u M16ky
musíte olovo dávkovat ručně. Velmi smrtící jsou dvojité Uzi, kvůli malé
přesnosti je ale také nutné střílet jen po kratičkých dávkách.
V budovách se sice vyplácí na nepřítele „naběhnout“ a pumpovat do něj
olovo hlava nehlava, v exteriérech je ale mnohem výhodnější vykouknout,
vypálit pár dávek a zase se schovat za roh, zvlášť když budete bojovat
s příslušníky speciálních jednotek, kteří mají automatické zbraně a
dokáží je velmi přesně a rychle používat. Trochu zlobí granáty, které
někdy nepřítele nezabijí (zvlášť pokud má na sobě brnění), protože ale
před nimi nepřátelé utíkají, lze je ale používat k jejich vyhánění
z úkrytu a zpoza barikád přímo před vaši hlaveň. Ale nyní již
k jednotlivým misím.
Mise 1: Brighton Beach

Tak takováto rána jistě zažil nejeden z nás, zatímco játra v skrytu břišní dutiny hořce pláčí,
hlava se vozí na kolotoči a žaludek sjíždí pěkně divokou vodu. A navíc je tu ono
s velkým O, což znamená, že si nepamatujete ani jak se jmenujete, a to
spolu s několika střelnými poraněními téměř vylučuje příliš bujarý
večírek jako důvod vašeho zuboželého stavu.
Pokuste se sledovat svoji zachránkyni, pak se objeví vrtulník a s ním i
flashback, kterých se ve hře dočkáte vícerokrát, aby vám objasnily
některé události (tento například důvod vašeho ranního pobytu
na pláži). Jakmile se proberete, seberte vaší sličné zachránkyni (v níž
je nyní více olova než silikonu) vrhací nůž, přes prosklené dveře
jej hoďte telefonujícímu teroristovi do hlavy, okamžitě přeběhněte do
druhé místnosti, seberte ze stolu vpravo pistoli a přes pootevřené
okenice zastřelte druhého, v poklidu přicházejícího a zatím nic
netušícího útočníka. Seberte mu kolt, na lavičce venku do něj najdete
náboje, z místnosti s pistolí seberte nože, klíč a náboje do pistole
(jsou ve skříňce hned vedle dveří) a ještě než úplně odejdete,
nezapomeňte na lékárnu v místnosti s mrtvou záchranářkou.
Běžte
napravo a uzemněte další dva útočníky (budete mít dost času přiběhnout
až k nim a ještě se vyhnout palbě z vrtulníku) a ze skříňky na poslední
boudě seberte velkou lékárnu. Vraťte se a vydejte se po lávce napravo,
s rozmyslem sestřelte střelce z útesu, přiběhněte k dalšímu, který
skočí na lávku, a než se stačí zvednout, pusťte do něj zblízka dávku
z AKčka. Postarejte se o další dva dotěrné zločince a běžte na molo se
žlutou záchranářskou lodí (pokud budete dost rychlí, zrovna před vás
vrtulník shodí nepřítele, kterého také vyřídíte, než se stačí
rozkoukat). Z lodě seberte lékárnu, poslední dva útočníci na vás čekají
za přístavištěm, šetřit olovem na nich nemusíte, do další mise vám
stejně žádné zbraně nezůstanou. Nezapomeňte si sebrat z boudy lékárnu a
jeďte vyrovnat účty do banky, než vám vrtulník shodí další dva dotěry.
Mise 2: Winslow Bank

Dejte úředníkovi nalevo klíč, nechte se zavést do sejfu, na vzdáleném
konci místnosti otevřete šuplík, seberte diplomatku a užijte si další
flashback, po němž vyletí kus stěny do vzduchu. Prolezte dírou, na
konci chodby omračte opraváře, vyběhněte po schodech, seberte židli a
uspěte s ní hlídače, na ochoze nalevo uspěte další dva členy ochranky a
vlezte do předpokoje kanceláře ředitele. Počkejte si na hlídače,
omračte jej, v další místnosti seberte lékárnu a popelník a vlezte do
knihovny. Sledujte kroky hlídačů, oba omračte a vlezte do ventilační
šachty za stolkem s lékárnou. Ventilací obejděte zamčené dveře, vezměte
si úřednici jako rukojmí, seberte kartu, vyjděte na ochoz a couvejte až do výtahu, přičemž dbejte na to, aby mezi vámi a strážníky bylo vždy rukojmí.
Zbavte se úřednice a sestřelte nepřítele na protějším ochozu, pak
k němu běže, úkroky vběhněte do otevřených dveří, zabijte ránou do
hlavy dalšího vrahouna (je to jednoduché, stojí blízko dveří), ihned se
otočte a běžte se postarat o zabijáka, který vylezl za vámi. Pak opět
ihned pokračujte po ochoze až ke schodišti, kde čeká další černoch, a
až se o něj postaráte, vraťte se sebrat si zbraně a lékárnu. Pak se od
schodiště dejte dírou ve zdi, skrčte se a zlikvidujte střelce na
požárním žebříku naproti a vydejte se do rukou FBI.
Mise 3: FBI

Až skoční šéf FBI svou přednášku a major Jonesová vás zbaví pout,
vylezte z kanceláře, propližte se ke dvojitým dveřím a šachtou nalevo
prolezte až k další místnosti. V ní rychle omračte agenta, který vás
uslyší a vstoupí dovnitř, otevřete prostřední skřín,
seberte lékárnu a náboje a v místnosti za neozbrojeným sedícím agentem
seberte velkou lékárnu. Omračte agenta v kamrlíku s počítači a vlezte
do šachty za krabicemi. Počkejte až agenti zastřelí teroristu,
přeplazte se do ventilace naproti a to se dejte napravo, bezpečně
židlemi zlikvidujte agenty, kteří přežili přestřelku s útočníkem (nebo
prostě vběhněte do chodby, omračte agenty a zastřelte teroristu) a
vyzbrojeni židlí zlikvidujte útočníka číhajícího v konferenční
místnosti na konci chodby (vyplazí se z ní postřelený agent) a s koltem
namířeným na úroveň hlavy si za druhými dveřmi počkejte na poslední dva
útočníky, pronásledující neozbrojeného agenta. Na konci chodby s dírou
ve zdi vlezte do místnůstky vlevo, kde ihned omračte ozbrojence
s brokovnicí. Seberte náboje ze skříně, v předešlé místnosti naleznete
lékárnu v levé skříni a můžete se vydat po schodech nahoru.
Zbavte se pěti dotěrů, pak se vydejte napravo k díře v podlaze (pozor
ať se s vámi neutrhne podlaha), seshora zabijte dva nepřátele dole a
dejte si pozor na další dva, kteří k vám přiběhnou nahoru, obejděte
díru, slezte po suti do přízemí pro náboje, vraťte se zpět a dejte se
doprava dozadu. Brokovnicí zlikvidujte zabijáka, který se vám vrhne
parakotoulem pod nohy (miřte na hlavu, má vestu) a až se postaráte o
další dva, pokračujte ven a chodbou až k žebříku.
Mise 4: Major Jones

Vyškrábejte se nahoru za Jonesovou, vyhoupněte se hákem na střechu, na
protější střeše sejměte nepřítele, nafasovanou odstřelovačkou se
postarejte o snipery a chcete-li, můžete zlikvidovat i vojáka, na nějž
střílí Jonesová. Pak se spusťte na vodojem, z něhož se lze v bezpečí
postarat o pětici grázlů dole. Z boudy si seberte lékárnu (jednu má u
sebe i jedna z mrtvol) a vběhněte do dveří, které Jonesová odemkne, až
zastřelíte zabijáka zabarikádovaného za stolem a posbíráte granáty,
vydejte se po požárním schodišti a s rozběhem přeskočte díru. Až major
odemkne dveře vtrhněte do chodby a postarejte se o dva chlápky (jeden
se schová hned za roh – ideální práce pro brokovnici), pak vyběhněte na
střechu s sundejte tři odstřelovače z protější budovy. Následujte
Jonesovou, až k místu kde vyhodí do vzduchu sudy, z hořící boudy
vyběhnou tři nepřátelé, ale jen jeden zemře sám, zbylí dva jsou
překvapivě plni života, takže to okamžitě změňte a ihned se otočte a
zlikvidujte další povedený páreček, který vám vpadl do zad. Z netknuté
boudy seberte velkou lékárnu, přeskočte do okna budovy naproti a
sledujte majora až do místnosti s vestou, kde na vás nepřátelé vezmou
RPG. Nejbezpečnější je venku stojící nepřátelé oddělat odstřelovačkou
(jeden s RPG, jeden s pistolí a dva s brokovnicí), a až Jonesová
doběhne k plotu kolem heliportu, počkejte na rohu boudy vpravo, a
zločince, který vyběhne zabijte zákeřně zezadu. Uvnitř boudy
zlikvidujte bezpečností systém a oddělejte posledních pár zločinců. Tři
vyběhnou z boudy za helikoptérou, jeden přijde ze zadu, takže si s nimi
můžete pohrát, protože bazuka se vám do dalšího levelu nepřenese.
Mise 5: Emerald Base bridge

Teď už víte, kde nepřátelé drží generála Carringtona, takže hurá pro
něj. Běžte úžlabinou, až narazíte na příslušníka SPADS obírajícího
mrtvolu vojáka. Přiběhněte až k němu a brokovnicí mu trochu poupravte
kukuč. Pak si zadřepněte a s připravenou kuší se pližte dál, až vlevo
uvidíte džíp. Stojí tam tři vojáci SPADS, nejprve zastřelte kuší toho u
zadku džípu (má M16ku) a pak se v klidu a libovolným způsobem
postarejte o zbylé dva. Skrčte se za džíp a na dálku kuší zabijte
dvojčlennou hlídku, seberte náboje u vrat a lékárny ve strážní budce a
vydejte se kaňonem k rozbitému náklaďáku. Počkejte až jeden voják
odejde, druhého v klidu zlikvidujte zezadu, pokračujte dále, počkejte
až dva vojáci vlezou dovnitř a vojáka hlídkujícího před skladištěm
sestřelte kuší (samozřejmě je můžete také všechny postřílet, ale počet
vojáku ve skladišti se tím nezmění), stejně jako hlídku nahoře nalevo
na skále a další nad hlavním vjezdem do základny. Vběhněte do
skladiště, okamžitě zlikvidujte dva nepřátele masakrující jeho
osazenstvo, vyběhněte po schodech nahoru aktivujte ovládací panel a
připravte se na několik čerstvých hlídek, které můžete likvidovat buď
na uzounkých schodech, nebo z ochozu, schováni za bednami. Nezapomeňte
sebrat nahoře na bednách lékárnu a dole velkou lékárnu, náboje a také
brnění. V budce u propasti spusťte most, na druhé straně v boudě nalevo
zlikvidujte dva vojáky (jeden se občas schová za krabice vpravo za
dveře), seberte vše co se dá a zvenčí po krabicích na boudu vyskákejte.
Vytáhněte se hákem na skalní římsu, na níž jste před chvilkou ke skále
přišpendlili vojáka, odstřelte dva dotěry s kušemi, kteří přiběhnou
k mostu a vlezte do ventilace.
Mise 6: Emerald Base rooftop

Skrze tuto kratičkou část musíte proniknout až do nitra základny, ovšem
žebřík, který k tomuto musíte použít má v sobě o něco větší dávku
napětí, než doporučuje běžný praktický lékař, takže nejprve budete
muset vyřadit čtyři generátory, vše samozřejmě bez spuštění alarmu (to
ale nevylučuje použití střelných zbraní – nepřátelé zaregistrují jen
střelbu v bezprostřední blízkosti). Vylezte z ventilace, dejte se
koridorem a těsně před položenými kládami zahněte doleva mezi bedny a
zezadu zlikvidujte hlídku. Odemkněte dveře boudy s blikajícím světlem
(tak jsou značeny všechny čtyři generátory) a mezi dva vojáky vystřelte
granát z M16ky (miřte trochu níž, ať neletí tak daleko), první
generátor by měl být zničen. Dorazte přeživší, seberte náboje a nože a
vraťte se zpět na příjezdovou cestu a kuší odstřelte vojáka
hlídkujícího nalevo před velkými vraty, u nichž se v malé budce nachází
druhý generátor. Než k němu ale dojdete, mezi bednami nalevo
rotstřílejte další hlídku a v prosklené boudě seberte ve skříňce nalevo
proti dveřím helmu a z druhé strany nože a lékárnu. Nezapomeňte na šípy
na korbě džípu u 2. generátoru, pak odemkněte dveře napravo od cisterny
a kuší se postarejte o plešatého vojáka přímo proti vám (až bude co
nejdál od vás). Pak se dejte kolem zdi doprava, zblízka zlikvidujte
fešáka v červeném baretu, který přechází k věžičce (nejlépe brokovnicí,
nebo M16), za plechovou boudou dalšího a u tanku třetího. Čtvrtý voják
je u budky s generátorem nalevo od místa, kde jste vstoupili a poslední
generátor je v boudě pod vysílačem, kde na vás čekají také další dva
vojáci, o něž se bezvadně postará granát z M16ky. Ještě než odejdete,
prolezte boudy (dvě z nich jsou otevřené, v jedné by měla být velká
lékárna). Vraťte se zpět k cisterně a vlezte do dveří napravo vzadu od
ní, na dvorku zlikvidujte vojáka a v boudě napravo dalšího (má vestu a
helmu, takže raději počkejte až půjde ode dveří a bude tak zády k vám),
seberte lékárnu z pravé skříně mezi palandami a nože ze skříně v levém
zadním rohu, a vylezte po nyní již bezpečném žebříku nahoru. Zabijte
posledního vojáka a spusťte se z háku na plošinku, na níž je vstup do
ventilačního systému.
Mise 7: Carrington’s cell

Tak teď jste uvnitř základny a čeká vás vlastní záchrana Carringtona.
Vydejte se ventilací a až generál Standwell s plukovníkem McCallem
domluví, seskočte do místnosti. Otevřete dveře a tiše oddělejte vojáka
vpravo a až budou vojáci nalevo odcházet od vás, běžte hned k němu,
vlezte doprava na záchodky a inhumujte nebožáka v prostřední kóji přímo
při vykonávání potřeby, v místnosti napravo proti toaletám seberte
lékárnu z elektrické skříně vlevo, vraťte se k přecházející hlídce a
v tmavém kumbále ho zabijte, počkejte na těžkooděnce, a pak ze skříněk
seberte vestu a helmu (také můžete prvního vojáka zabít nahlas,
vběhnout do otevřených dveří vlevo za ním a počkat na dva zalarmované
vojáky, kteří přiběhnou přímo před vaši hlaveň). V místnosti napravo
proti tmavému kumbálu jsou granáty, v místnost dále v chodbě je nahoře
na hromadě krabic lékárna (další je v místnosti u výtahu, kde je i kuš)
a za výtahem, u nějž hlídkuje stráž, je zezadu na krabicích několik
granátů do M203. Až vyjedete výtahem a dostanete se k prosklené
místnůstce, zblízka rozstřílejte vojáka po vaší levačce, pak se dejte
doprava a obejděte celý blok, na druhého vojáka byste měli narazit
zrovna v okamžik, když je k vám otočen zády.
Vyskákejte po bednách a rozbijte mříž ventilace, z níž vlají fábory.
Prolezte ventilací až do šachty v níž přeskakují elektické výboje,
připravte si kuš a zamiřte na střed emblému orla, který je na podlaze
v místnosti pod vámi. Přesně na tom místě se zataví strážce. Poté, co
jej zlikvidujete, zavěste se na lano, a až výboje přestanou, spusťte se
dolů, skočte a utíkejte před palbou dozadu (k dolní části emblému, kam
vám dovolí skleněné panely), takže byste se měli stačit dostat za
přístroje v rohu místnosti bez zranění. Sejměte vojáka na ochozu a
z kumbálku si běže vyzvednout kartu a náboje (nezapomeňte na lékárnu
pod žebříkem a pistoli v rohu u mrtvoly), otevřete dvoukřídlé dveře a
za pravé křídlo hoďte granát. Měli byste jich mít dost, a pokud přímo
nepřítele nezlikvidujete (což je velmi pravděpodobné, protože se jedná
o těžkooděnce), měli byste díky šestému smyslu alespoň zjistit jeho
přesnou pozici. Obejděte celý blok a pokuste se dostat nepozorovaně
zezadu ke dvojici rudobaretníků. Až je nakrmíte olovem, použijte kartu,
projděte do řídící místnosti, kde si počkejte na dva vojáky a dejte se
chodbou doleva. Téměř na jejím konci jsou nalevo dvoukřídlé dveře, za
nimž čekají tři vojáci, které můžete usměrnit granátem a několika
následnými dávkami z M16ky (další bezpečnou taktikou je vystřelit, čímž
přiběhne první z nich, a až otevře dveře, zabte jej a jedno křídlo
přivřete, nalákejte dalšího, ten opět otevře dveře, vykoukněte a
oddělejte ho a stejným způsobem zlikvidujte i posledního), seberte
granáty (v první skříňce vlevo, lékárnu a dokumenty (v druhé a třetí
skříňce vpravo) a další munici ve skříni na konci místnosti. Teď se
vraťte do chodby a vstupte malými dvířky do skladu, seberte lékárnu a
vlezte do ventilace. Nejprve se dejte doprava a dojděte si pro velkou
lékárnu a helmu, pak se vraťte a po flashbacku prolezte až do
Carringtonovy cely. Pusťte generála, seberte vestu a lékárnu a zabijte
přivolaného vojáka, pak se pokuste zlikvidovat dotěry nalevo (kromě
prvních dvou, vyběhnou zezadu další dva, můžete je rychle zabít
střelbou do sudu s hořlavinou), ale hlavně generálovi čistěte cestu
(voják vpravo se také motá kolem výbušného sudu), na schodišti na konci
chodby vás překvapí další dva vojáci, ale víc toho tu není, v klidu
Carringtona následujte až na konec levelu.
Mise 8: Cable car station

Běžte rovně k plotu, a až se voják hlídkující na střelnici dostane
nejblíže k vám, tiše jej zastřelte kuší, pak doběhněte ke generálovi,
kde zjistíte, že musíte zlikvidovat další dva strážce přecházející před
stanicí lanovky. Oba se dají kuší zabít následovně – až bude ten vlevo
(s helmou) odcházet, střelte trochu před toho druhého, čímž jej
vylákáte a s trochou šikovnosti jej můžete zabít v běhu, někde před
velkým balvanem, takže si jeho parťák mrtvoly nevšimne. Obrněnce pak
zabijte dvěma ranami do hlavy z větší vzdálenosti, aby na vás nezačal
střílet. Až bude před dveřmi
stanice lanovky voják, vlezte dovnitř, nakrmte jej olovem, stejně jako
jeho kamaráda schovaného za pytli. Přeskočte turniket a dveřmi vpravo
projděte do místnosti, kde zabijte strážce, seberte mu kartu, lékárnu ze stolu (všimněte si, že v této místnosti je skřín
s pojistkami) a pro druhou lékárnu si dojděte do další místnosti. Běžte ven (můžete vyskočit oknem
)
a kartou si odemkněte barák nalevo, seberte pojistku ze stolu a lékárnu
ze skříně. Z brány u střelnice se teď vyřítí trojice vojáků, běžte jim
naproti, ať se nedostanou ke generálovi, a pomocí M16 a granátometu se
jich zbavte. Zapojte pojistku, vylezte na střechu přivolat lanovku a
sejděte ke generálovi, když tu na vás zaútočí dva těžkooděnci. Jeden
přiběhne z místnosti s pojistkami, druhý ze střechy. Až je
zlikvidujete, vezměte si odstřelovačku a můžete nastoupit do kabiny
lanovky.
Mise 9: Cable car

Připravte si odstřelovačku a zlikvidujte tři otravy u náklaďáku, pak
vylezte na střechu lanovky a zahákněte se za sloup (čas vás nijak
netlačí, máte na to asi půl minuty). Spusťte se a přeběhněte až na
konec paloučku ke sloupu a zdálky odstřelovačkou zlikvidujte dva
vojáky, pak běžte ke generálovi, zabijte vojáka s bazukou. Opět se
stáhněte až na konec paloučku, protože až generál vběhne do jeskyně,
objeví se před vámi tři vojáci, kterým se tak dostanete do zad. Zabijte
útočníka nahoře nad úžlabinou a pokračujte dál. Až generál zadřepne,
připravte se odstřelit vojáka s RPG, který se objeví nahoře na útesu
před vámi, a jeho kolegu s M16 dole v úžlabině. Přeběhněte až pod útes
a odstřelovačkou zabijte další dva vojáky, kteří vyběhnou z obrněných
vozidel, pak se vydejte na kopec a pomozte s dvěma útočníky majoru
Jonesové. Než major nastartuje vrtulník, zaujměte pozici za kulometem.
Nepřátele se pochopitelně snažte likvidovat v co největší vzdálenosti a
dejte si pozor, budou přibíhat i dost zprava a zleva. Pokud se budete
chtít uzdravit, musíte kulomet opustit. Až bude hotovo, nasedněte do
vrtulníku a hurá do další mise.
Mise 10: Kellownee Lake

Problémem tohoto levelu je nedostatek nábojů a zpočátku i absence
automatických zbraní, takže se připravte na lov brokovnicemi. První
skupinku nepřátel je možné vyřídit několika způsoby, mně se nejvíce
vyplatil přístup zleva (nebo seshora z kopce) a střelba z revolveru. Až
se jich zbavíte, pokračujte až k jezeru (po cestě si můžete ulovit pár
kachen), kde se pokuste nepřátele zabít, dokud si povídají s posádkou
červeného člunu (nejbezpečnější je paradoxně přiběhnout až k nim dolů).
Z člunu seberte velkou lékárnu a dokumenty a pokračujte až na kopec,
dokud neuslyšíte další nepřátele. Teď přijde vhod revolver, jednoho
nepřítele uvidíte, když si ukročíte kousek vlevo, toho dalšího zabijte
až se schová do křoví přímo proti vám. Pohybujte se po svahu vlevo a až
se objeví třetí gangster těsně vedle sněhuláka, zastřelte jej. To už po
vás ale zdálky půjdou další dva nepřátelé, takže se schovejte za
sněhuláka a skolte je buď zdálky (nejlépe revolverem, ale pozor, dobře
se kryjí, tak ať zbytečně neplýtváte náboji), nebo se k nim přískoky
přibližte (vždy se kryjte za nějakým stromem) a odrovnejte je
brokovnicí zblízka.
V polorozpadlé chajdě na konci paloučku seberte mrtvole velkou lékárnu
a připravte se na nepřítele s Uzi, který se objeví až se budete vracet
ke sněhulákovi. Od sněhuláka se dejte doleva po krách a přeskákejte
k prvnímu checkpointu (pozor na ledovou vodu). Konečně. Odstřelte dva
nepřátele a vběhněte do zad třetímu. O kus dál v lese na vás vybafne
pětice nepřátel, zkuste skrze ně proběhnout dál, po cestě jednoho
zabít, schovat se za strom vlevo a pak je postupně zabíjet jednoho po
druhém. Projděte pod vodopádem, zbavte se útočníka na skále a
pokračujte, dokud neuvidíte romantické údolíčko se zasněženou
chaloupkou.
Mise 11: Kellownee hideout

Projděte až do srubu, vychutnejte si další flashbackovou animaci, v níž
se dozvíte, že nejste tím, ze nějž vás všichni považují, a prohlédnete
si místo, kde vám Kim ukryla nádobíčko. Až Kim uteče, okamžitě za sebou
zavřete dveře, poberte, co se dá a připravte se vzdorovat nepříjemné
přesile. Naštěstí je na vaší straně několik desítek centimetrů dřeva,
proto toho využijte a nevystrkujte ze srubu nos. Nejbezpečnější
taktikou je likvidace nepřátel ne okolních skalách z oken, když
zmerčíte ozbrojence na pasece, počkejte až sám přijde a otevře dveře od
srubu, pak mu přesnou ranou z brokovnice ozdobte hlavu olověnou
aureolou, seberte mu zbraň (obvykle mívají AK-47) a rychle zavřete
dveře. Dveře zavírejte opravdu rychle a snažte se před nimi ani před
okny příliš nepostávat, aby vás nepřekvapil náboj z RPG. Když se budete
motat přede dveřmi, dejte také pozor na střelce, kteří vás vidí oknem
vpravo vedle krbu.
Až začne akce, ihned rozbijte okno vpravo a zastřelte útočníka na
skále, pak počkejte až k úplně levému oknu přiběhne další a ode dveří
jej zabte (můžete také počkat až půjde do srubu). Pak přiběhne několik
chlapíků do dveří (mám pocit, že čtyři), ale až je budete zabíjet,
dejte pozor na raketometčíka naproti, pokud nestačíte zavřít včas dveře
a RPG náboj vlétne do srubu, je s vámi ámen. Proto se snažte nepřítele
s bazukou zlikvidovat co nejrychleji. Také se pokuste co nejrychleji
zbavit dvou střelců z nejvyššího skalního stupně napravo a dalších ze
skály před srubem. Až se vám to podaří, přiletí vrtulník, objeví se
další dva nepřátelé (jeden před verandou, druhý přeskočí zídku a bude
čekat hned pod oknem napravo) a několik dalších na skalách a posléze i
na paloučku. Než se do vás vrtulník opře (může střílet i přes střechu
srubu), skrčte se u dveří a oknem napravo od nich okamžitě z vrtulníku
sestřelte vojáka s kulometem a pak i toho druhého. Velmi vám pomůže
M60, kterou jste si, jak předpokládám, sebrali z lavice vedle krbu. Pak
se postarejte o případné zbytky odporu na paloučku a na skalách,
seberte si zbraně a munici a novou dírou po RPG projděte za srub. Pozor
na vojáka který vyběhne zpoza kadibudky (poběží se schovat do křoví za
kámen, odkud na vás bude střílet), pak vyberte suchý záchod (to zní
sice dobře, ovšem vzít můžete pochopitelně jen tu lékárnu a náboje),
zabijte další dva vojáky na pěšině napravo, seskejte po skalách a šup
do blázince. Doslova.
Mise 12: Plain Rock

Nemohli jste se probudit lépe, betonová cela, ocelové mříže, plechové
příslušenství a prapodivně zavánějící kaluže na podlaze. Když se
proberete z mrákot, přijde se na vás podívat hlavní záporňák Mongoose
spolu s milým panem doktorem Johanssonem, který vám slíbí tu nejlepší
péči, včetně lobotomie. Až vás dozorci vyvedou z cely, sledujte toho
vpravo až do koupelny
a raději moc neváhejte, nebo vás budete ne zrovna příjemně přemlouváni
obušky. V koupelně ihned seberte nějaký předmět (koště ve výklenku,
láhev na stole), omračte dva hlídače, ukradenými klíči otevřete
kumbálek a vyskákejte po krabicích (jednu z nich pochopitelně předtím
rozbijte). Přelezte po ventilaci až k mříži (ještě předtím si seberte
vpravo ve výklenku vrhací nože), prolezte pod zpívajícím dozorcem do
místnůstky se strážným, zabijte jej nožem do hlavy (je lepší seskočit
k němu a počkat, až si půjde pro pistoli na stole), seberte si pistoli
a k ní i sestřičku od dvou již mrtvých strážných, kteří vás sem
eskortovali. Seberte lékárnu z poličky a jedné z mrtvol klíč a vydejte
se po schodech nahoru.
V bloku G odemkněte mříž a z kumbálu v chodbě G-A seberte náboje,
helmu, lékárnu a dokumenty, z otevřené cely v chodbě G-B velkou
lékárnu. Vyběhněte do patra F, zlikvidujte strážného za mříží a
přískoky proběhněte až do posledního výklenku před centrální místností.
Dejte si hlavně pozor na tři dozorce ne ochoze, střílí brokovnicemi, a
to z dost velké dálky, naproti tomu jsou ti dole vcelku neškodní.
V kumbále nalevo naleznete náboje a odstřelovačku, napravo je lékárna.
S klíčem od mrtvoly pokračujte protější chodbou, vyjeďte výtahem a
odstřelovačkou zabijte tři strážné dole a dva na horním ochoze (jeden
je ve strážní budce a oba mají odstřelovací pušky), jděte do bloku A,
v cele smrti zabijte strážného, pokračujte po červené čáře doprava do
šachty, zabijte uprchlého vězně a nalevo slezte do šachty se žebříkem a
spadněte do nádrže. Podplavte do její druhé části a po žebříku
pokračuje do dalšího kola.
Mise 13: Doc Johansson

Vyjděte ze sprch, z místnosti s videoterminály seberte lékárnu a židli
a běžte si k zamčeným dveřím vyslechnout hovor doktora Michaela
s recepční. Pak se vraťte do konferenční místnosti a počkejte u
prostředních dveří, dokud neuslyšíte kroky strážného. Až bude odemykat
dveře, vpadněte mu do zad, omračte jej a v již odemčené místnosti
seberte ze skříňky u okna kartu. S ní projděte na recepci a propližte
se pod pultem, aby si vás recepční Brenda nevšimla. Až se otočí,
odemkněte si další dveře, vběhněte doleva do prosklené chodby a hned se
dejte dveřmi vpravo, kde zabijte strážného, seberte mu Magnum a pak
běžte do půlkruhové chodby. Zde je několik strážných vyzbrojených
silnými revolvery a brokovnicemi, snažte se je zlikvidovat bez spuštění
poplachu. V opačném případě je asi nejbezpečnější taktikou vběhnout do
jedné z místností, zavřít dveře a opět vyběhnout ven, čímž se vám
neprůstřelné dveře otevřou do chodby a vy se za ně budete moci schovat,
zatímco zároveň sklem uvidíte na přibíhající strážné.. V posledním
pokoji seberte lékárnu a projděte do vnitřní půlkruhové chodby, kde na
vás zaútočí dva strážní s brokovnicemi. Vstupte na operační sál, ze
stolku seberte vrhací nože, vytáhněte druhou zásuvku a vlezte do
ventilace. Proplazte se až do místnosti, kde se propadnete ke svému
prvnímu souboji s bossem.
Johansson je vcelku jednoduchý protivník, seká po vás skalpelem, čas od
času chirurgické nástroje i vrhá, občas hází flaštičky, z nichž unikají
jedovaté výpary, a také vás může zblízka nadopovat drogami, takže se
vám rozmaže pohled a často upustíte zbraň, kterou právě držíte. Doktor
je docela rychlý, dobrá taktika je ale nechat ho přiběhnout, a než vás
stačí seknout, nebo zdrogovat, zblízka ho trefit brokovnicí do hlavy.
Výbornou zbraní je i revolver, zvláště pak v sekundárním módu rychlé
střelby dokáže nadělat pěknou paseku. Pokud budete mít málo zdraví,
seberte si obyčejnou lékárnu v rohu místnosti a velkou lékárnu na
poličce za pacientem. Až bude doktor mrtvý, otevřete sejf za jeho
stolem (přičemž se vám vybaví další nejasná vzpomínka), pusťte
sestřičku, kterou zavřel do cely s pacientem a využijte její návrh, aby
vám dělala rukojmí. Projděte zpět k recepci, v půlkruhové chodbě
v první místnosti nalevo seberte znovu lékárnu a dávejte si pozor,
abyste omylem milé sestřičce nezlomili vaz. Misi sice můžete dokončit i
bez ní, je to ale trochu obtížnější. Za recepcí zabijte posledního
strážného, když bude otevírat dveře a bude stát zády k vám, a rychle
pryč.
Mise 14: Canyon

Jak vidno, ženy opravdu za volant nepatří. Seberte lékárnu, dejte milé
sestřičce pusu na rozloučenou a rychle pryč. Vyhoupněte se na skálu, za
rohem seberte náboje a zpoza balvanů snajperkou zlikvidujte dva
útočníky s Kalašnikovy. Postarejte se o střelce na skalním můstku a
abyste trefili druhého do hlavy, miřte těsně nad okraj skály, za níž je
skryt. Opatrně s připravenou odstřelovačkou postupujte k bedně
s neprůstřelnou vestou a lékárnou, v údolí nalevo na vás čekají tři
nepřátelé vyzbrojeni RPG. Jeden je přímo naproti vám, druhý čeká na
skalním výběžku vlevo nahoře a třetí je za výčnělkem skály vpravo, na
skalní římse s trámy. Osvědčená taktika je nechat je vystřelit a pak je
zabít, než si stačí znovu nabít. Až bude po nich, vyběhněte stezkou
vpravo, zabijte brokovnicí nepřipraveného nepřítele, pak přeběhněte
skalní můstek a počkejte, až k vám černoch seshora seskočí, tak jej
budete moci bezpečně zabít.
Vyškrábejte se nahoru, pistolníka pod vámi zabijte zblízka dokud o vás
netuší a sniperkou se postarejte o dva grázly vzadu, po laně si dojeďte
k jejich chladnoucím mrtvolám pro náboje (nezapomeňte na vybavení u
převrhlého vozíku), seskočte dolů, podlezte pod skálou a vběhněte do
chodbičky. Na jejím konci odstřelovačkou zlikvidujte raketometčíka
dříve, než vám stačí do stísněného prostoru poslat svůj žhavý pozdrav,
vyběhněte ven a okamžitě se postarejte o dalšího vpravo nahoře u vchodu
do štoly. Jděte doleva do slepého ramene, ať se sem pak už nemusíte
vracet, seberte si lékárnu a běžte nahoru ke vchodu do dolu. Tady
posbírejte vybavení, zastřelte další dva nepřátele a lanovkou se
dostaňte na jejich pozice a posbírejte lékárnu a vybavení.
Až pojedete skalním okem zpět, podívejte se doleva dolů. A ejhle, copak
to tu máme, že byste nyní stáli na místě, kde byl před tím druhý
z raketometčíků? Přesně tak, a pokud vás zabili a hra se znovu
načítala, tak je dole bedna s brněním a lékárnou, takže jestli máte
chuť, seskočte dolů (kousek od druhého sloupu je dostatečně šikmá stěna
a navíc jeden skalní výstupek). V opačném případě pokračujte po skalní
římse, na jejím konci zabijte sjeďte po laně a vlevo dole zabijte
raketometčíka. Seskákejte dolů, vylezte pod skalní oblouk vpravo a
začněte skupinu nepřátel (stejně asi jako deset dalších, kteří
přiběhnout) systematicky decimovat RPGčkem. A teď jedna důležitá
poznámka:
Pokud
by vás snad nepřátelé zabili, objevíte se opět v místě odkud se můžete
vrátit zpět a znovu od začátku levelu sebrat všechna brnění, náboje a
lékárny, i když pozor, někteří nepřátelé se také objeví znovu. Až
všechny pobijete, vylezte na skalní římsu a přejeďte lanovkou do dolu,
zahněte doleva, rozbijte prkna a hurá do další mise.
Mise 15: Canyon – pokračování

Vylezte ven až na dřevěnou plošinku a postarejte se o několik hňupů
dole (nejprve zlikvidujte raketometčíky, nejlépe odstřelovačkou, nebo
bazukou). Sjeďte dolů a pokračujte kaňonem, v němž narazíte na několik
nepřátel s RPG, které vám naštěstí hra vždy včas označí. Až narazíte na
konec, vraťte se kousek zpět pod skalní oblouk, vytáhněte se nahoru na
římsu a jděte ještě zpět přes skalní můstek, za nímž leží lékárna.
Pokračujte dále, nalevo zlikvidujte raketometem dvojici, která se blíží
k místu, které budete muset za chvíli přeskočit. Ještě než tak učiníte,
můžete zabít další dva nepřátele vpravo na úplném dně kaňonu. Až
přeskočíte, vydejte se na konec římsy, zabijte další dvojici a třetího
dole o úroveň níže, pak se vraťte k prasklému skalnímu můstku, opatrně
se spusťte na nižší římsu, na jejím konci je odstřelovací puška, a pak
až úplně na dno kaňonu.
Vylezte po žebřících a dejte si pozor na nepřítele s brokovnicí, a pak
po malém žebříku vlezte do puebla. Hned zabijte černoch s bazukou
v budově nalevo a dalšího nepřítele v budově napravo (nejlepší je asi
použít bazuku, protože výbuch pravděpodobně zabije i kumpána pod ním) a
seberte si lékárny, jedna je přímo proti žebříku, druhá pak napravo na
zídce. Běžte napravo ke dvěma mrtvolám a dejte se vlevo do další
budovy, kde na vás čeká nepřítel (k jeho vyřízení stačí granát, nemá
kam utéci), vylezte po žebříku nahoru a dejte se doprava kolem zídky
(doleva k mrtvému vojákovi vůbec nemusíte), zabijte vojáka, který na
vás čeká v budově a pokračujte doleva chodbou až k údolí s Harrierem.
Až k němu dojdete, objeví se na skále ze vámi poslední voják, stačí jej
zlikvidovat a můžete frčet do další mise.
Mise 16: Sewage

Vaším úkolem je nepozorovaně proniknout do tábora speciálních jednotek
a odposlechnout rozhovor členů bratrstva. Nepřátelé vás sice mohou
spatřit, nesmíte jim ale dovolit spustit poplach, proto co nejčastěji
používejte tichou kuši.
Nejprve plavte ke světlu a pak tunelem, zahněte doprava, až dorazíte
k jeskyni se dvěma vojáky. Až odejdou, vytáhněte se nahoru a spínačem
za bednami otevřete další tunely. Plavte až na konec (cestou se
nadechněte v další jeskyni napravo), kuší zastřelte vojáky hlídkující
na mostech, přehoupněte se k další jeskyni a projděte až k přistávací
ploše, kde se spolu baví plukovník McCall a generál Standwell. Rozbijte
mříž ventilace vpravo a po žebříku slezte dolů.
Mise 17: SPADS Camp

Proplavte k žebříku, vylezte do sprch, kde vám další flashback objasní
vaši identitu. V šatně seberte tlumič a šípy a vylezte z boudy. Vlezte
zprava za boudu a pokračujte podél skály kolem baráků (u druhého je za
bednou lékárna), za posledním se otočte doprava a běžte ke strážní
budce, až se bude voják otáčet zabijte ho. Seberte další lékárnu a
dokumenty a zaměřte se na zbývající vojáky. Nejprve kuší zabijte vojáka
na věži, pak počkejte až první hlídka přejde úplně napravo k prvnímu
baráku a zabijte jej, až se druhá hlídka objeví ve dveřích hangáru, i
jeho počastujte šípem do hlavy dříve, než si všimne první mrtvoly, pak
se rychle postarejte o skřehotala uprostřed plácku a hned běžte do
hangáru, abyste mohli dalšího vojáka uvnitř zabít okamžitě, jak si
všimne mrtvoly ve dveřích.
Poberte věci a proběhněte skrz skladiště na další prostranství, na němž
jsou tři nepřátelé. Prvního zabijte až bude stát za cihlovou zídkou,
druhého až bude za rourami vpravo a třetího dle libosti, ani jednu
z mrtvol stejně neuvidí. Seberte šípy a lékárnu u první mrtvoly, na
krabici za cihlovým opevněním jsou náboje a můžete pokračovat na další
prostranství.
Prolezte nalevo za barákem a zatímco se dva vojáci vybavují o nočních
radovánkách, zastřelte kuší hlídku za reflektorem. Stáhněte se za roh
baráku a vojáka s problematickým trávením zlikvidujte pistolí
s tlumičem, pak podobně jako na prvním prostranství pokračujte ke
strážní budce, zabijte hlídku uvnitř a počkejte na vojáka, který
obchází kolem, až bude zády k vám. Zabijte jej u hromady beden blíž ke
strážní boudě a běžte ke druhé hromadě, kde právě v tuto chvíli stojí
voják hlídkující kolem lazaretu. A také zády k vám. Seberte mrtvolám
náboje a hangárem (kde leží velká lékárna) projděte na čtvrté
prostranství.
Nejdříve zabijte hlídku, která je za krabicemi přímo proti vám (pokud
vystřelíte ihned, jak otevřete dveře, zasáhnete jej ve stoje, pak začne
obchůzku a budete muset při střelbě trochu předsadit), pak se
postarejte o vojáka na věži, vojáka vpravo zabijte, až se zastaví před
cisternou a nakonec si nechte nevšímavou hlídku před předním vchodem
McCallova béžového stanu. Vojáky odkliďte z dohledu (nejlépe za stany,
bedny či sudy), do interkomu na stole umístěte štěnici a běžte se
schovat do zadní části stanu. Až vyslechnete rozhovor, seberte lékárnu
a dokumenty, zabijte dva nové vojáky (jeden hlídá před stanem, druhý
před vstupem do další lokace), ze stolu seberte složku Steva Rowlanda a
magnetickou kartu.
Vlezte do skladiště, za nímž na vás čeká trojice nepřátel. Můžete se do
nich v klidu pustit M16kou, miřte na hlavu, a vše by mělo jít díky
hlouposti umělé inteligence hladce. Když zabijete prvního, další se na
něj půjde nejprve podívat, až zabijete i jej, tak na vás třetí vystřelí
pár dávek a pak poběží k nejbližšímu alarmu. Ten je ale až ve strážní
budce před vámi, takže si při tom odkryje záda a vy jej můžete v klidu
zezadu zastřelit. Kuší zabijte hlídku na strážní věži, pod níž se
promenáduje ještě jeden voják. Z dálky zabijte hlídku mezi budovami
naproti hangáru, a ten obejděte zprava kolem skály, takže se dostanete
k bočnímu vchodu, který hlídají dva vojáci. Zabijte je, vypáčte zámek,
seberte brnění a M60 a do vojáka který přijde pusťte dávku olova.
Projděte dovnitř, umístěte výbušniny, a pak rychle pryč.
Mission 18: McCall

Až si vychutnáte animaci, a začne hra, jednejte rychle. Vykašlete se na
obírání mrtvol, na to bude dost času později. Jen zabijte vojáka před
vámi a hned běžte ke kulometu u strážní budky. Od dveří skladiště se na
vás vyřítí několik vojáků, snažte se je dostat dříve, než vás oběhnou
ze strany. Až bude po všem, oberte mrtvoly (nezapomeňte na vojáka před
hangárem, mezi dvěma vraky vozidel – má u sebe velkou lékárnu),
vběhněte do skladiště (tady je další velká lékárna), za nímž vás mezi
stany čekají čtyři vojáci. Můžete se o ně ze dveří postarat kuší,
stejně tak můžete kuší z dálky zlikvidovat většinu z další party, která
čeká u dalšího skladiště. V něm seberte lékárnu a rychle přeběhněte
další otevřené prostranství, až se dostanete k plechovým dveřím, za
nimiž stojí další voják, zatím zády k vám. Můžete jej vzít jako
rukojmí, ale příslušníci SPADS střílejí rozhodně přesněji než obyčejní
strážní a rozhodně při tom neberou ohled na rukojmí, takže jej raději
zabijte, a o dva vojáky se postarejte kuší, nebo věrnou M16.
V posledním skladišti seberte velkou lékárnu na hromadě beden v rohu a
můžete si to jít rozdat se samotným McCallem. Není s ním vůbec žádná
legrace, ohání se M60kou a opravdu to s ní umí.. Nemá cenu se s ním
honit kolem ubikací, počkejte až odběhne od pytlů s pískem a začne
běhat kolem baráků, pak vyběhněte ze skladiště a vběhněte do prvního
baráku (tam kde jste začínali), zavřete a opět otevřete, tak abyste se
mohli krýt za dveřmi. McCall cirkuluje hlavě kolem druhého baráku, a
když budete zadřepnutí za dveřmi, tak uslyšíte jeho kroky. Nejprve do
něj po dávkách vyprázdněte M60ku a potom používejte M16 a když zaběhne
a zadřepne vlevo za roh, vykoukněte, vystřelte k němu granát a hned se
stáhněte. Dávejte si ale pozor, kromě této obvyklé trasy občas zabíhá i
za první barák, takže se vám může dostat do zad. Až McCalla udoláte,
seberte mu klíč, ve strážní budce seberte lékárnu a protože nepřátelé
objevili váš člun, není jiné cesty než utéci přes ponorkovou základnu,
do níž se dostanete zamčenými dveřmi za velkými, pootevřenými vraty.
Mise 19: Submarine Base

Jakmile začnete, hned běžte a s připravenou zbraní pod schody
přivítejte dva vojáky, bez zastavení pokračujte za roh a stejným
způsobem se postarejte o další dvoučlennou hlídku (vždy nejprve
zlikvidujte vojáka s M16). Teď ve skladu v klidu poberte, co se dá
(nezapomeňte na dokumenty na stole), a běžte k dveřím,
za nimiž bude právě přecházet celá čtveřice nepřátel. Ta prochází
několika halami a těsně za nimi se zavírají ohromná ocelová
bezpečnostní vrata.
Nyní máte několik možností, můžete je nechat projít a plížit se za
nimi, což je ale velmi pracné a nejisté (na konci první haly se dva z
nich na chvíli otočí, takže se musíte schovat a pak se na ně znovu rychle
nalepit, další vrata se už také zavírají téměř těsně za nepřáteli, což
vás nutí se u nich držet v jejich těsné blízkosti, a od určité výšky se
zavírají rychleji, takže pozor, aby vás nerozmáčkla). Další variantou
je nechat vrata zavřít a používat alternativní cesty - ventilace. To
ale nepřináší vůbec žádné výhody, ba právě naopak, budete se muset
vypořádat s více vojáky. Nejjednodušší je celou čtveřici ihned zabít, k
čemuž jsou ideální dva granáty z M16 a pár dávek navrch. Teď budete mít
mnohem více času, než se vrata zavřou a po cestě vás nebudou otravovat
žádní nepřátelé.
Běžte (v první hale máte napravo na bednách náboje) až ke dvěma
dělníkům, a jakmile je zabijete, pokračujte doleva k malým dveřím,
které se co nevidět otevřou. Přibližte se co nejvíce (někdy to jde,
jindy nepřátelé vybíhají opravdu brzy - v tom případě si pomozte
granáty z M16), zabijte první dva těžkooděnce a na další dva si už
počíhejte přímo před dveřmi. Na bednách u těchto dveří leží velká
lékárna, mezi prvním náklaďákem a džípem jsou u beden pušky a munice,
na okrovém kontejneru u druhého náklaďáku granáty. Pod druhým
proskleným výklenkem seberte za krabicemi lékárnu a munici a vraťte se
zpět k malým dveřím (nemá cenu běžet k zavírajícím se vratům, stejně to
nestihnete, navíc se za vámi objeví vojáci). Nahoře ve velíně zabijte
dva nepřátele, z druhého proskleného výklenku vpravo kuší rychle
zabijte nejprve hlídku úplně pod vámi, než vám výhled zakryje můstek,
čímž vylákáte vojáka napravo, o něhož se postará kuše stejně jako o
kolegu nejdále před vámi a hlídajícího u alarmu u dveří nalevo. Vylezte
ven, spusťte se dolů, posbírejte nádobíčko (nepřátelé u sebe mají lehké
vesty) a vylezte po žebřících na římsu a než vlezete do ventilace
nalevo, slezte na potrubí, z nějž uniká pára. Spusťte se na kontejnery,
seberte munici a velkou lékárnu, vytáhněte se zpět (pozor, aby vám
roury nepřerušily lano
)
a vlezte do ventilaci. Jakmile se dostanete k vertikální šachtě, můžete
se pokusit zastřelit kuší hlídku pod vámi (ale nemáte na to moc času a
musíte předsazovat, takže je to velmi obtížné), raději se spusťte se
dolů, postupně zlikvidujte všechny vojáky v doku (pozor, jeden má M60),
skočte do vody a vlezte do ponorky poklopem na její zádi.
Mise 20: Submarine

V této misi nesmíte vyvolat poplach, takže opatrně. Dejte se dveřmi
vpravo a o palubu níže otevřete další dveře do místnosti plné páry
(můžete ještě o jedno podlaží níže omráčit nepřítele tím, že mu skočíte
na hlavu). Až voják nad vámi dojde k vám, otočí se zády a začne se
vracet, můžete pod ním nepozorováni projít. V malé místnosti čekejte,
dokud nad vámi neprojde kapitán, pak počkejte, až kapitán vstoupí do
radiové místnosti, a potom se vydejte za strojníkem. Sledujte vojáka
nahoře, až budete přímo pod ním a on se otočí, rychle projděte za roh a
druhou částí místnosti se vracejte zpět, stále za strojníkem. Až projde
místností s párou a bude se chystat na žebřík, už jej nebudete
potřebovat a můžete jej tiše zabít (nebo prostě stačí počkat, za chvíli
zmizí). Vylezte nahoru, zezadu potichu zabijte otočeného vojáka. Pak
jděte levými dveřmi dál a zabijte vojáka, který měl hlídat kapitána a
levými dveřmi prolezte do radiové místnosti (nebo počkejte, až půjde
napravo a rychle běžte k levým dveřím). Až skončí animace, ve
flashbacku si vzpomenete, že už jste Číslo I vlastně viděli. Pak
vysílačkou kontaktujte Jonesovou, vylezte dveřmi do noclehárny, zabijte
vojáka a v kajutě se schovejte za plentou.
Mise 21: Submarine - pokračování

Nepřítel objevil váš úkryt. Hurá, konečně si pořádně zastřílíte.
Vylezte ze skříně i kajuty, oddělejte nebožáka, který se před vámi dá
na úprk, na konci chodby seberte ze skříněk vpravo vybavení a zbraně z
vitrínky vlevo, vběhněte do další místnosti a okamžitě zabijte vojáka s
M16 i dalšího, který přiběhne z můstku (pozor, ať nerozstřelí hasící
přístroj, který je hned u dveří), seberte lékárnu z protilehlého rohu
místnosti, další je v poličce v radiové místnosti (stejně jako několik
zbraní ve vitrínkách), kde již na vás čekají další dva námořníci. Venku
na zdi visí u dveří další M16, v dalších místnostech a chodbách je
několik nepřátel s pistolemi i puškami, jedna lékárna a vitrínky se
zbraněmi. Na konci levé chodby slezte o patro níže (pozor na zákeřného
protivníka pod žebříkem) a ještě o jednu palubu níž. Seberte lékárnu,
dejte se jedněmi ze dveří, zabijte dva nepřátele (jeden vás uslyší a
poběží za vámi, ovšem zásadně svou chodbou, takže když půjdete stále
dál a vrátíte se potom zpět jeho chodbou, můžete mu vběhnout přímo do
zad), v dalších chodbách na vás čekají ještě čtyři námořníci, a protože
dva mají pušky, obíhací trik se tady docela vyplatí. V poslední
místnosti seberte ze zdi lékárnu a dveřmi vpravo vlezte do kuchyně, kde se kromě dvou otrapů nachází i neprůstřelná vesta na sporáku a velká lékárna na skříňkách vlevo.
Dalšími dveře vedou do jídelny za níž na vás již čeká místnost s
torpédy a v ní i kapitán - další boss. Je překvapivě jednoduchý,
nejprve zlikvidujte dva pěšáky, kteří mu přiběhnou na pomoc, pak se
postarejte o něj. Stačí se krýt za stojanem s torpédy (nejlépe tak, aby
Edelbright stál v dlouhé ose torpéd, a měl tak co nejmenší šanci vás
trefit škvírou mezi nimi), když nabíjí svou Uzinu, tak vykouknout a
poslat mu dávku do hlavy, nebo po něm vystřelit několik granátů.
Vlastně se možná vůbec nebudete muset hnout z rohu, kam vás hodila
animace. Kdyby začal dorážet, držte jej v bezpečné vzdálenosti olovem z
M16, lékáren byste měli mít dost, další je na panelu na konci
místnosti, takže pěkně v klidu a hlavně neutíkejte a nedopusťte, aby
vás začal honit. Klíčem odemkněte poklop, vylezte o dvě paluby výš,
seberte pohozené dokumenty, vraťte se o patro níž, na můstku zabijte
poslední skupinu obránců, pod svislým radarovým displejem seberte
náboje do Uzi, v kapitánově kajutě dokumenty, klíč a šup zpět k
torpédům. Poté co si odemknete torpédovou šachtu, přiběhnou z jídelny
dva nepřátelé, které ani nemusíte zabíjet, stačí šachtou vklouznout do
dalšího levelu.
Mise 22: Sabotage

Po žebříku vylezte z vody do skladiště, kuší zdálky od pravé stěny
zabijte korzující hlídku i kolegu za bednami, pokud budete mít štěstí,
můžete stejnou zbraní zlikvidovat i vojáka na můstku vpravo, pokud ne,
zabijte jej, až skočí k vám dolů. Pak jděte kolem pravé delší stěny,
zlikvidujte vojáka vyběhnuvšího z kumbálku, posbírejte, vše co se dá a
v zadním rohu místnosti se u lopaty protáhněte kolem krabic doprava k
žebříku. Vyřiďte posledního vojáka, vylezte nahoru, skočte hned zpět
dolů na bedny, seberte si harpunu a granáty do M16 vpravo, lékárnu na
bednách u kouřícího kanálu a ještě další granáty a harpunu z kontejneru
naproti. Pokud máte zájem o další granáty, vylezte znova nahoru a
seskočte až na konci můstku, jinak vyjděte z druhých vrat. Projděte
kolem zdi a vlezte do dalšího skladiště. Okamžitě zlikvidujte dva
nepřipravené vojáky vpravo a u toho druhého si seberte velkou lékárnu,
pak od vrat kuší zabijte těžkooděnce, která vás z dálky ostřeluje. Pak
popolezte ke kouřící mřížce a opatrně kuší zabijte dalšího těžkooděnce,
kterého uvidíte škvírkou mezi hnědým kontejnerem a dvěma na sobě
postavenými krabicemi. Další na řadě je voják vpravo za vraty, který by
měl vykouknout co se děje, stejně jako jeho kolega ne můstku nad ním.
Přímo proti vám by měl stát ještě jeden voják v rudém baretu, máte-li
náboje do kuše, je synem smrti, v opačném případě se přibližte přískoky
k oněm již zmíněným dvěma krabicím a pošlete mu pozdrav z granátometu
své M16.
Posbírejte granáty i brnění, v další místnosti oberte mrtvoly,
nezapomeňte na kuši za bednou úplně vlevo vzadu a vylezte po žebříku
nahoru na můstek. Na jeho konci seberte v kumbálku kuši a lékárnu,
vylezte ještě výše, nahoře zabijte vojáka a nahoďte generátor. Vyřiďte
tři vojáky na střeše, skočte na jeřáb a přes hák se zhoupněte do
místnosti vpravo (pokud spadnete nic se neděje, pod vámi je voda, jen
budete muset obeplavat celou ponorku a vylézt až na začátku doku).
Nejprve vyberte vybavení v kumbále, až pak harpuny u pultu (opět se vám
hra uloží až po sebrání lékárny, takže pokud se zabijete vyděláte na
tom velkou lékárnu), na němž otevřete výpustě, skočte do vody, na šroub
umístěte nálož, vylezte po žebříku napravo, seberte harpuny a lékárnu.
Až uslyšíte přibíhat nepřátele zprava, hoďte k náklaďáku granát, z vody
se kuší postarejte o dva ostrostřelce napravo od ponorky a pak rychle
pod hladinu, kde na vás už čeká parta žabích mužů. Podplavte ponorku a
jednou z výpustí doplavte až do vertikální šachty se žebříkem.
Mise 23: Quay 33

Vyskákejte po bednách přes stříšku do kabinky, kuší po rozhovoru
zabijte vojáka v červeném baretu, slezte o patro níž, oknem se zbavte
plešatce, seberte si lékárnu a náboje (nezapomeňte na zavřené skříňky),
a vylezte na můstek. Kuší namířenou pod kabinku v druhém rohu místnosti
se pomalu přibližujte a zabijte vojáka v červeném baretu s M60 (můžete
jej trefit do hlavy, která mu vykukuje mezi dvěma kontejnery nalevo od
sloupu, musíte být vztyčeni). Teď je výhodnější vzít si M16, slézt dolů
mezi kontejnery a o zbylé tři vojáky se postarat pěkně zblízka. Dle
libosti zdálky, nebo zblízka s přískoky kryti za kontejnery zlikvidujte
několik dalších vojáků, kteří přiběhnou otevřenými vraty. Seberte si
brnění a munici v oplocené místnůstce v rohu, kde jste začínali, další
náboje a granáty jsou v budce u vrat a na krabici pod můstkem.
Nezapomeňte na velkou lékárnu schovanou za bednou , a to pod kabinkou s
ovládáním jeřábu v protějším rohu místnosti. V kabince spusťte
kontejner, z můstku v místě, kde jste si sebrali šípy se zahákněte a
houpejte s pomocí stropních háků z kontejneru na kontejner, až se
dostanete na ten zavěšený u stropu, na němž na vás čeká bazuka a velká
lékárna.
Spusťte se dolů, vylezte ven, protáhněte se mezi kontejnery těsně kolem
stěny skladiště, zabijte (nejlépe kuší) hlídku ve strážní věži a vojáka
v baretu přecházejícího na druhé straně prostranství, o toho
nejbližšího se postarejte M16kou. Obejděte celé prostranství zprava,
vzadu seberte lékárnu, další najdete spolu s M60kou ve věži. Tam
aktivujte jeřáb, prolezte vzniklou dírou, nahoře si seberte bazuku a
trojici vojáků pobijte buď kuší seshora (je ale těžké je trefit,
nepříjemně kličkují), nebo slezte dolů k nim a konečně využijte síly
M60 (s výhodou se lze krýt hned za dveřmi). Pozor na další dvojici
nepřátel, která vyběhne na můstek nad vrtulníkem, jeden z nich má M60.
Vylezte k nim, z místnosti v rohu seberte magnetickou kartu a o patro
výše brnění. Dole na ponku je nějaká munice, v budce bazuka
(nezapomeňte prohledat skříňky, kromě lékárny a raket v nich najdete i
dokumenty), a v rohu místnosti další náboje do raketometu.
Nyní můžete s pomocí karty otevřít dveře pod můstkem, za nimiž na vás
čeká další boss - tentokrát vrtulník. Stačí mu sedm zásahů z bazuky
(ostatní zbraně na něj nepůsobí), takže pokud budete přesní, a pokud
jste doposud raketomet příliš nepoužívali, s přehledem si vystačíte s
municí, která je ve skladišti. Vrtulník střílí střídavě rakety a z
kulometu, nejjednodušší je tedy držet se ve skladišti pod můstkem
(kulometem totiž může střílet skrz střechu, ale pod můstkem vás
nedostane), vykouknout ze dveří, počkat až vrtulník přestane kličkovat
a ustálí se a vystřelit po něm raketu. Času je dost, dokud se
nezastaví, nevystřelí raketu ani on, navíc se většinou trefí do dveří,
nebo stěny skladiště a před raketami se dá s přehledem utéci dovnitř.
Když bude střílet z kulometu, vůbec nevystrkujte nos. Pokud vám dojde
munice, nezoufejte, přepněte si na nějakou lehčí zbraň (hra vám
automaticky navolí M60, s níž se pohybujete zřetelně pomaleji) a
vyběhněte si ven doplnit. Stále se přitom samozřejmě kryjte. Za
kontejnerem hned přede dveřmi je velká lékárna, na rohu budovy jsou
náboje do raketometu, další se nacházejí na bedně u podstavce jeřábu,
další pod vraty 33 a poslední dva ještě naproti za kontejnery. Beden a
kontejnerů, za nimiž se můžete krýt je dostatek, mimoto můžete na rohu
za vraty č.33 vlézt do dílny s Hummery, kde jsou další dvě velké
lékárny (na ponku a hromadě beden u prostředního Humvee), jedna malá v
oplocené místnosti a hromada raket. Až vrtulník sestřelíte, jděte k
němu a doprava, kde vás již FBI spolu s Carringtonem dopraví do další
mise.
Mise 24: Bristol Suites Hotel

Vaším úkolem je nepozorovaně odposlechnout rozhovor Winslowa s dalšími
členy spiknutí. Nejrychlejší je nepřátele mlátit po hlavě nábytkem,
vůbec se nebojte, většinou nestačí vystřelit, i když si vás všimnou. Z
výtahu jděte doprava, seberte koště, jděte za roh, ženu omračte a
odneste do jednoho z kumbálů vpravo, tam si vezměte koště nebo židli,
dvoukřídlými dveřmi vlezte do prádelny, omračte hlídače a klidně jej
nechte ležet na zemi. Malými dveřmi rychle vběhněte do místnosti s
plánem hotelu, seberte židli a omračte další strážnou. Okamžitě seberte
druhou židli a běžte zpět k výtahu, kde se nyní objevil další strážce,
omračte jej a schovejte, stejně jako všechny ostatní. Běžte zpět k
plánu hotelu, ze skříněk nalevo seberte lékárnu (je v té úplně vpravo),
ze skříněk naproti plánku hotelu vyberte dokumenty (opět ve skříňce
úplně napravo) a munici (pro změnu úplně vlevo, u dveří). V další
místnosti si seberte klíček a náboje do Uzi (ve skříňce vpravo, u
dveří), vyběhněte na chodbu a bez ostychu zastřelte strážného, právě
vycházejícího ze dveří. Ukliďte jej do místnosti č.42, v níž je na
křesle lékárna. Odemkněte si místnost 41, na posteli seberte velkou
lékárnu, přesuňte se k oknu úplně vlevo (tak budete mít korzujícího
Winslowa neustále pod vizuální kontrolou a nebudete muset
odposlouchávat částečně naslepo, jak by se vám to stalo, kdybyste stáli
u jiného z oken).
Až nepřítel spatří jednoho z vašich agentů, rychle vyběhněte ven,
zabijte strážného na chodbě a dalšího v rozvodné místnosti (je označena
žlutým trojúhelníkem), kde také vypněte výtahy. Běžte pomoct agentům do
haly, poberte náboje a výtahovou šachtou vylezte nad kulečníkovou
místnost, v níž se schovává Winslow s ještě jedním kumpánem. Zatímco se
baví, můžete je trefit proskleným stropem, až se rozeběhnou, s
připraveným koltem se opatrně pohybujte přikrčeni kolem okraje díry
(seberete si lékárnu), až se vám ukáží. Doporučuji zlikvidovat nejprve
strážného, je vybaven Uzi, pak se můžete v klidu věnovat panu
Winslowovi. Až se jej zbavíte, jděte si to ještě vyřídit s Willardem.
Až zabije agenta, běžte za ním, pošlete mu pár ran z koltu do hlavy a
počkejte až vběhne do konferenční místnosti. V ní obíhá kolem stolu a
čas od času vyběhne před dveře. Vzhledem k tomu, že má Kalašníkov,
musíte být velmi opatrní. Osvědčenou taktikou je zavřít dveře, počkat
až si před ně stoupne a bude se je pokoušet otevřít, zkusit je místo
toho otevřít dovnitř (většinou se to povede) a pustit mu dávku ze
zdvojených Uzi přímo do obličeje a rychle se stáhnout. Tento výpad
proveďte několikrát za sebou. Pokud za vámi vyběhne na chodbu,
couvejte, pokud začne běhat kolem stolu, zase zavřete dveře a celou
akci zopakujte.
Mise 25: Sanctuary garden

Musíte se nenápadně proplížit skrz zahrady chrámu sekty, a tak je třeba
pečlivě sledovat pohyb nepřátel a dobře si načasovat každý krok.
Nepřátelé již také nemusí běhat k alarmům, ale poplach spustí přes
vysílačku, takže pokud vás spatří, snažte se je co nejrychleji
zlikvidovat. Nejprve se prosekejte křovím před čumákem dodávky, dejte
se napravo, a až přejde strážný, zezadu jej uškrťte a klidně nechte na
místě. V chodbě, kudy přišel (ostatní jsou slepé) počkejte u schůdků
doprava, než se strážný s kalašnikovem otočí zády, a pak také jej bez
ostychu zlikvidujte a nechte ležet. Na konci chodbičky seberte
popelník, dejte se doprava a na další křižovatce počkejte, až se
strážní rozejdou, pak doběhněte toho vpravo, uzemněte jej popelníkem a
rychle odneste až dozadu k lavičce, kde seberte pistoli. Podobně se
zbavte i druhého, až bude zády k vám a pokračujte stáčející se
chodbičkou, až dalšímu strážnému. Počkejte, až vyjde schody, dvěma
přesnými zásahy do hlavy jej zlikvidujte, seběhněte chodbou a v chodbě
nebo na nádvoří s fontánou zabijte dva strážné. Měli byste to bez
problémů stihnout, protože nevyvolají poplach ihned, ale nejdřív trochu
popoběhnou, takže budete mít dost času, abyste je kuší zlikvidovali. Za
pravým květináčem u brány vpravo seberte šípy, vyjděte jediným možným
východem, zlikvidujte chlápka ve vysoké trávě (pokud jde k vám, vyplatí
se s připravenou kuší počkat pod schody).
Skočte do jezírka, podplavte do studně a čekejte na žebříku. Ve chvíli,
kdy jeden z nich řekne „Wait, check this out!“, můžete vylézt, jdou se
podívat na vrtulník, takže budou otočeni zády a vy máte dost času se o
ně postarat. Seberte ze studně pistoli, prolezte dírou v plotě na
skalní římsu, hákem se zhoupněte přes díru a na druhé straně se
proderte křovím. Pokud jste to zvládli rychle, na schodech přímo před
vámi se zrovna zastaví strážce. Zapíchněte mu do hlavy šíp, stejně tak
korzující hlídce vpravo, vyškrábejte se na schody, seberte flašku a
počkejte až před kostelem přejde hlídka v helmě. Zezadu jej omračte,
kalašnikovem zabijte další dva strážné vpravo za rohem, poberte věci a
dejte se kolem kostela doprava ke kobce. Po flashbacku vlezte dovnitř,
můžete zkusit odsunout desku, ale ta je zaseklá, takže zezadu
rozstřelte kříž a dírou skočte do dalšího kola.
Mise 26: Sanctuary hall

Vylezte po žebříku, počkejte až generál domluví, pak zabijte obě
hlídky, vlezte do chodby, ve dveřích vlevo zastřelte dalšího hlídače a
ještě jednoho na protějším balkóně nalevo. Udělejte pár kroků ke
schodům vedoucím přes hlavní loď chrámu, čímž vylákáte dalšího hlídače
kousek před vámi. Naštěstí se neotočí, stejně jako žena, která se
objeví vlevo, až vylezete po schodech nahoru. Prolezte dveřmi za ní,
dole zabijte strážce, seberte mu klíč, vraťte se vpravo do hlavní lodi,
vylezte po schodech nahoru (křížem nad ochoz, na němž jste začínali),
vpravo si odemkněte mříže a z šuplíku vezměte kartu. Vraťte se k
terminálu, otevřete dveře, v síni kuší zlikvidujte dva strážce u
schodů. V rohu prolezte do ateliéru, seberte velkou lékárnu, a na jedné
stěně vytáhněte dvě světleji zbarvené cihly. Až seberete dokumenty a
chybějící část sochy, přiřítí se nepřátelé, na jednu si počkejte hned
ve dveřích do ateliéru, ta druhá bude čekat vpravo za dveřmi do síně se
sochou. Umístěte chybějící kousek do monolitu a slezte po točitém
schodišti do dalšího kola.
Mise 27: Sanctuary crypt

Bez bázně a hany proběhněte vyzbrojení kuší přes pětici nepřátel až
rozšířené místnosti lemované arkádami, nejdříve se vyhoupněte na římsu
vlevo z chodbičky pročistěte cely (v jedné je strážce), pak se
přehoupněte na římsu vpravo, seberte lékárnu, prolezte cely a na konci
chodbičky zabijte dva strážné pod vámi. Seskákejte přes skalní
výstupek, na němž si hoví velká lékárna a dejte se buď dveřmi pod
skálou, nebo skrz mříže a v místnosti se sloupovím zlikvidujte dva
strážce vpravo před masivními vraty. Poberte výzbroj a jděte otevřenými
dveřmi, po schodech nahoru. Za druhými zamčenými dvířky čeká strážná s
kuší, pozor, ať nespustí alarm, je u něj blízko a hned vedle v kobce je
další strážný (a neprůstřelná vesta). Za dalšími dveřmi prochází další
vcelku neškodná hlídka, po jejíž likvidaci se vyškrábejte až nahoru do
zvonice. Až si vyslechnete projev, pověste se za srdce zvonu a spusťte
se na rozbitý strop. Z bezpečí seshora zabijte dva zakuklence mezi
lavicemi a další tři na kazatelnách (hlavně ti vpravo jde špatně, cloní
vám hrana stropu). Jiná varianta je spustit se co nejníže, seskočit a
krýt se za oltářem. Pak jste ale nekrytí vůči střelcům na kazatelnách.
Až se všech zbavíte, vydejte se malými dvířky vlevo před masivními
vraty, pro čištění úzkých chodeb si připravte kalacha nebo Uzi,
proběhněte k hořící kazatelně, přehoupněte se na druhou stranou a
rychle chodbou ven.
Mise 28: Sanctuary cliff

Tak teď rychle pryč! A připravte si kuši, náboje do Uzi a AK budete
ještě potřebovat, věřte mi. Šupejte po útesu, zlikvidujte skokana vlevo
a dalšího na útesu nahoře. Vytáhněte se za oko na skalním převisu,
sestřelte hlídače na skále a ihned i zakuklence v dálce nahoře. Dalšího
člena klanu zabijte u podstavce lanovky na druhé straně průrvy, sjeďte
a zlikvidujte hlídače, kteří k vám běží. U další lanovky můžete buď
počkat a další dvojici hlídačů zlikvidovat srabácky z dálky, nebo pěkně
za jízdy na kladce. Doporučuji, je to sice těžší, ale o to větší
frajeřina. Za jízdy kuší zlikvidujte co nejvíce nepřátel za skalním
výběžkem vlevo a zabíjejte další, jak vám přijdou pod ruku. Až se jich
zbavíte, ozve se Amos, že pro vás posílá vrtulník. Jenže ouha, nejprve
se vás pokusí dostat nepřátelská helikoptéra. Buď zastřelte střelce,
nebo zničte celý vrtulník, většinou se vám povede oboje, pak se objeví
další tři, doporučuji se schovat ke skalní římse, z níž seskakovaly
nepřátelské posily, zlikvidovat nejprve prostřední helikoptéru, pak tu
vpravo a nakonec tu, co je nejdál. Až se vám to podaří, skočte na
provazový žebřík a hurá do další mise.
Mise 29: SSH1 Base Admission

Senátor Sheridan se rozhodl vám pomoci proniknout do raketové základny,
ach jak ten je laskavý! Následujte senátora (musíte se pohybovat kolem
něj, aby vám otevřel dveře, popřípadě promluvil s „recepčním“ v kukani.
Jenže prezidentův poradce (ano, je to ten brejloun, který se ve svatyni
domlouval s generálem Standwellem) vám oznámí, že dál bohužel nemůžete,
takže se otočte na kramfleku a vraťte se do vstupní haly. Začíná to
pořádně smrdět. Tomu se musí přijít na kloub. Počkejte, až ze šaten
napravo vyleze voják, vlezte dovnitř, některým z mnoha předmětů
uzemněte sedícího vojáka i zpěváka před zrcadlem a paklíčem si otevřete
dvoukřídlé dveře. S židlí v ruce vběhněte do kukaně, složte vojáka,
otevřete si dveře do podzemí a seberte kartu. Tou odemkněte dveře
nalevo, nechte projít hlídku, otevřete si ocelová vrata a slezte do
základny. Nechte projít vojáka, pak jej zezadu omračte a odkliďte do
generátorové místnosti. Tam si ihned vezměte další židli, vlevo za
rohem omračte dalšího (nebojte, i když se na vás bude dívat, chvíli to
trvá, než začne střílet), běžte stále dál, seberte koště a napravo v
chodbičce zlikvidujte dalšího vojáka (nemusíte čekat, až dojde k vám,
můžete i v místnosti za dveřmi, ale pozor, ať si vás nevšimne hlídač v
kukani). Teď rychle běžte zpátky, protože podobně jako v hotelu se za
vámi objevil ještě jeden voják, někde po cestě seberte židli a omračte
jej. Běžte zase na druhou stranu k hale s kukaní, vlezte dveřmi doleva,
omračte hlídkujícího vojáka i toho ve strážnici, otevřete si dveře a
šup do výtahu.
Protáhněte se pod kamerou vpravo, prvními dveřmi doleva, vlezte za
vojákem do šatny, omračte jej a s některým z předmětů v ruce se vraťte
zlikvidovat vojáka ve strážnici. Teď se můžete beze strachu z kamery
zbavit dvou vojáků v chodbě, nemusíte se ani plížit ventilací ze šatny,
prvního omračte, až bude druhý otočený, pak se běžte schovat za skříň v
chodbě a zpoza ní vybafněte na druhého strážce. Za dveřmi sledujte
chodbou se žlutým pruhem vojáka až k automatu, omračte jej a odvlečte
na záchodky. Tam si vyslechněte rozhovor a s koštětem v ruce počkejte
na dalšího vojáka. Omračte jej, stejně jako hlídku v jídelně a dveřmi
vlevo vlezte do údržbářské místnosti.
Mise 30: SSH1 Trap

Chopte se koštěte, vylezte z údržbářské místnosti, v chodbě omračte
prvního vojáka, v běhu čapněte židli, za rohem skolte druhého, seberte
další židli a složte s ní murdrlanta u dveří. Opět se vyzbrojte židlí,
uzemněte hlídku uvnitř zbrojnice a poberte, co se dá. Nezapomeňte na
vestu v poličce a granáty na pultíku, budete je potřebovat. Vstupte do
konferenční místnosti, když vyskočíte na stůl, vrhnou se na vás
žoldáci. Běžte do místnůstky v levém zadním rohu konferenčního sálu
(nalevo od vchodu), v cestě vám bude stát jen jeden voják s pistolí,
schovejte se za sloupky, počkejte, až k jeho mrtvole přiběhne další
žoldák a postarejte se o něj, pak z dálky zabijte vojáky vlevo a
diagonálně naproti přes místnost, výborně se k tomu hodí relativně
přesná pistole, do níž máte spoustu nábojů. Až zabijete tři ze čtyř,
vyleze za vámi ze dveří kumbálku ještě jeden nepřítel s Uzi
(nezapomeňte si v kumbále z prosklené skříňky vzít lékárnu), a až se
zbavíte i posledního, vyleze generál Standwell.
Nejbezpečnější je zůstat tam, kde jste, generál pak bude obíhat trasu z
místa, odkud vylezl, k vašemu a pak vzdálenějšímu rohu místnosti.
Protože je vybaven M60, jíž vcelku dobře vládne, snažte se mu příliš
neplést do cesty a většinu útoků realizovat napůl schovaní. Na dálku se
docela hodí pistole, která je relativně přesná, když přiběhne blíž,
použijte M16ku nebo granáty (lze jej velice spolehlivě zabít třemi
dobře mířenými granáty a pak pistolí několika zásahy do hlavy). Seberte
mu klíč, tlačítkem u prezidenta si otevřete dveře z konferenční
místnosti, hoďte si zhroucenou hlavu státu na rameno, vylezte ven a
svého břemene se zbavte. Za rohem uvidíte, jak nepřátelé vedou senátora
jako rukojmí, načež se do vás čtveřice z nich hned pustí. Zlikvidujte
je, dejte se chodbu vpravo, zabijte vojáka v kuchyňce a dalšího v šatně
na konci chodby, kde je lékárna a neprůstřelná vesta. Dovlečte
prezidenta k výtahům a pomozte vojákům zlikvidovat zabarikádované
nepřátele, osvědčenou strategií je hodit k nim granát a pak je v klidu
odstřelit, když vyběhnou zpoza krytu. Ocelovými dveřmi proběhněte do
dalšího kola.
Mise 31: Total Red

Za bezpečnostními vraty se napakujte v muničním skladu nalevo a dveřmi
běžte do řídícího centra. Sklo je neprůstřelné, takže zatím se není
čeho bát, po zuby ozbrojených vojáků je ale dole habaděj. Hloupost
nepřátel má opět zelenou, a tak otevřete jedno křídlo vstupních dveří a
dolů hoďte jeden, nebo dva granáty, čímž nepřítele vyprovokujete.
Ideální je, pokud se vám podaří někoho zabít, pak půjdou někteří vojáci
ohledat mrtvoly, zatímco ostatní po vás budou bezhlavě střílet. V
bezpečí za neprůstřelným sklem se pak můžete smát, až budou v divokém
dešti kulek padat vaši nepřátelé. Buďte samozřejmě připraveni se
postarat o ty, které napadne vyběhnout do chodby za vámi. Kryjte se za
dveřmi a poslední vojáky postřílejte tím nejpřesnějším, co máte, čili
pistolí. Pak vstupte dovnitř a postupujte po obvodu místnosti, až
uvidíte další dva nepřátele na horním ochozu. Zlikvidujte je, stejně
jako dva další na schodišti k velínu, v němž se o chvíli později
zastřelí proradný prezidentův poradce. Mrtvole seberte kartu a běžte
propustit vězně, Sheridan vám otevře bezpečnostní dveře do dalšího
kola.
Mise 32: SSH1 Final

Utíkejte rovně k plošince, pusťte ji a připravte si hák. Zhoupněte se
na druhou stranu a běžte doprava do kontrolní místnosti. Těsně před
vámi se ale zavřou bezpečnostní dveře, takže zahněte doleva do
kuchyňky, tam seberte helmu a velkou lékárnu, vyberte muniční sklad a z
kuchyňky běžte do šatny. Tady vyberte lékárny z prosklené skříňky, v
rohu strhněte ze zdi plakát, rozbijte mříž a ventilací prolezte do
řídícího centra. Odemkněte si dveře na chodbu, pak první dveře nalevo,
ustřelte zámek na mřížích a mezi generátory hoďte granát, čímž vypnete
autodestrukci. Chodbou dojděte až k bezpečnostním žlutým dveřím,
otevřete si je, projděte k raketovému silu a udělejte nu nejrozumnější
možnou věc - skočte dolů. Až se znovu objevíte nahoře za žlutými
dveřmi, vraťte se do kuchyně, muničáku i šatny a znovu vyberte, co se
dá. Bude se vám to hodit, věřte mi…
Slezte po žebříku k raketám a připravte se na finální souboj, stojí
proti vám samotný Mongoose. Plešatec je ozbrojen dvojitými Uzi, což je
zblízka (ale v jeho případě i zdálky) smrtící kombinace. Souboj má dvě
fáze, v té první uteče Mungo za prostřední raketu a bude na vás náhodně
útočit, tu zleva, tu zprava, aby se ihned zase stáhl. V této části se
mi vyplatilo spoléhat buď na samotnou M60 (velký zásobník vás nebude
otravovat s přebíjením, střílejte pochopitelně po dávkách), nebo v
kombinaci s M16 či Uzi. Nejlepší obranou je útok, a protože protivník
je velmi rychlý a neuvěřitelně přesný, vezměte si na pomoc plyn, který
po zásahu uniká z raket a na chvíli jej paralyzuje. Kružte kolem
prostřední rakety a střídavě pusťte dávku do sousední rakety nalevo či
napravo (snažte se je zasáhnout tak, aby plyn unikal kolmo do uličky,
kterou musí Mongoose proběhnout, a nejlépe těsně nad zábradlím), ale
pozor plyn může zasáhnout i vás a pěkně vám rozhodit pohled. Až
uvidíte, že je nepřítel ochromen, můžete se k němu pokusit dostat buď s
M60kou , kterou mu způsobíte vážnější zranění, ale bude vám to trvat
déle, než k němu dojdete (a tak bude mít méně času do něj střílet),
nebo si můžete přepnout na jinou zbraň, nejlépe asi M16, nebo Uzi.
Počítejte ale také s tím, že vám nějaký čas zabere přepnutí zbraně
(lepší je navolit si pro jednotlivé zbraně nějaké blízké klávesy, než
je dlouho hledat kolečkem). Každopádně mu pusťte několik krátkých dávek
do hlavy, rychle se stáhněte, než vám to začne vracet, a znovu celý
rituál opakujte. Dávka doleva, dávka doprava (snažte se aby intervaly,
kdy nebude unikat žádný plyn byly co nejmenší, nebo ještě lépe nulové),
přískok, několik zásahů a znovu se stáhnout.
Až mu uberete asi třetinu života, což se s trochou cviku dá zvládnout
beze ztrát, přejde hra do další fáze, kdy vám Mongoose během animace
kamsi zmizí. Je teď schovaný za jednou z obvodových raket. Možná za tou
nejvzdálenější, možná hned vedle vás (když na vás křičí, dá se to někdy
odhadnout podle bubliny). Potřebujete-li, můžete si sebrat vestu od
vojáka, který mezitím spadl dolů. Snažte se pohybovat po obvodu sila
(pozor, ať nespadnete dolů) a sledujte okolí. Buďte připraveni se
schovat za nejbližší raketu a připravte se na nejtužší chvíle ve hře.
Je nutné neustále sledovat, kam se Mongoose schovává, abyste byli
připraveni jej počastovat dávkou olova okamžitě, jak vystrčí nos. Na
nejtěžší obtížnost si s ním opravdu užijete a rozhodně se nemusíte
stydět, pokud si přizvete na pomoc přítelkyni, babičku, nebo oblíbené
domácí zvíře, které vás bude uzdravovat. Věřte mi, že nebudete stíhat
sledovat procenta mizející po desítkách, navíc obvyklé upozornění v
podobě zarudnutí ukazatele je tu nanic. Většinou totiž ani nestačí
zrudnout. Ze 100 na 0% za půl vteřiny? Veyron hadr, pro Mongoose žádný
problém. Takže si hlídejte jeho pozici, často používejte M16 granáty,
kryjte se a v neposlední řadě… modlete se. S trochou štěstí ho
zvládnete porazit. Možná ne napoprvé, možná ne napodvacáté, ale jednou
se vám to povést musí :-) Pak vylezte nahoru k mjr. Jonesové a hurá
oslavovat. I když Wally Sharidan se tváří, jako by neměl co oslavovat…
Mise 33: Lady Bee
Vítejte na párty! Senátor Sheridan vás uvítá na své luxusní jachtě
(není vám nějaká povědomá), konečně je vidět, že mjr. Jonesová, je
ženská, a to opravdu pěkná, a pochválí vás i generál Carrington a
plukovník Amos. Ohňostroj je nádherný…jenže kde je Wally, copak se
nebaví? Běžte se po něm podívat. To co uslyšíte a nakonec i uvidíte
uvnitř jachty vám dá pádnou odpověď…